Wednesday 1 October 2014

Radiant Orchids Hi-Tea 25 September 2014

Assalam Semua,...

Saya tujukan entri ni untuk rakan-rakan yang saya amat sayangi di Jabatan Pengairan dan Saliran Malaysia terutama ahli Puspanita JPS...dipersilakan untuk komen ye sahabat-sahabatku..berharap sangat kalian baca dan jumpa blog rakan mu ini...tanda saya kesunyian di sini.

Kebetulan saya menghadiri kursus selama 3 hari di Ampang..aturan Allah itu sangat hebat kan..subhanallah..Saya tak nak bercerita panjang nanti ianya membuat saya rasa hiba..nak cerita yang happy-happy je..apa yang penting saya pernah meluahkan kata-kata bahawa Puspanita JPS perlu aturkan suatu majlis yang boleh diingati apabila ahlinya menghadiri majlis itu. Akhirnya mereka boleh laksanakan..cuma ada rasa sedikit terkilan kerana saya tidak dapat turut serta bersama-sama AJK lain kerana terpaksa letak jawatan sebagai AJK Agama, Kebajikan dan Ahli Seumur Hidup kerana pertukaran saya ke tempat kerja sekarang... jom kita layan gambar kenangan ni dulu yer...


I like pastel colour..green is my favorite colour...

Amacam..mcm Ratu tak akhak??? kelasssss kau tipah...ekekeke

Saja-saja je..suka-suka..hmm bukan nak minta dipuji atau nak menang anugerah..saya memang suka macam ni..jadilah diri sendiri ye...saya tak suka hipokrit..saya suka bergaya..bukan saya je..sume pompuan suka pada kecantikan kan..apa-apapun bersyukur pada Allah S.W.T  diberikan kita seadanya.

Yang penting!!!!! jangan ada perasaan dengki, benci, iri hati dan sikap tak mahu kalah..aduhai ruginya kalau kita ada sikap macam tu..kecantikan lahir dari hati..tapi ingat!!! Jangan mengharapkan penghargaan dari manusia namun REDHA ALLAH S.W.T yang kita cari... 


Ini barisan mak-mak orang yang perasan glam hari tu..ekeke..yang tiga-tiga belah kanan ni sama-sama gi cari baju tp yang menang si Fillah tengok baju dia yang vogue lagi berseni tu..hehe Marina yang sebelah kiri pun turut terjebak dek perangai mak-mak yang kepala gila-gila remaja ni..haa perasan la ko mak..hot mama la sangat...


Tengok la perangai mak-mak ni especially yang no dua dan no empat dari kiri haaa yang dua orang lagi control ayu aje..ish ish ish..apa salahnya suka-suka je kan..macam ni lah kalau dapat bertemu..kasi can la yer...

Haaa..ni rakan baik saya yang kiri tu Natalia, saya panggil Nat, sebelah tu yang mcm jopun tu Cik Ijan, Norizan namanya dan gambar kanan tu Kak Z, Zakiah tetiba je datang sapa saya rindula tue hehe..maklumlah saya ni rabun bukan tak ingat kawan..sayang la dengan u olls 

Ok yang sebelah Cik Jan ni Datin Norliyati, isteri orang pertama JPS, Ketua Pengarah merangkap Pengerusi PUSPANITA yang kami sayangi, Datin ni orangnya sangat sporting!..yang baju purlpe glam ni pulak kakak tersangat lah cinta..Kak CT..merayu rayu nak juga asam pedas YMS Creations..letih layan ko kakak..ekeke
Yeahhh..Datin yang sangat sporting...kenangan bersama mu Datin...u are the best!!!..cantikan..decoration dewan ni..i like!!!

Ni isteri Pengarah Korporat Kak Azwa namanya..very the sweet mother kan..boleh dikatakan idola saya ni...maintain je kan wpun anak-anak Kak Azwa dah besar


Saya bangga dan cemburu dengan kerjaya seorang suri macam Kak Azwa..kerana Kak Azwa pegang jawatan tu secara ekslusif..saya kena pegang dua so tak dapat sepenuh masa tertumpu kepada kerjaya itu..Saya tidak pernah sesaki memandang rendah dengan seorang yang bergelar suri kerana saya amat cintakan kerjaya itu, Sya dapat pegang sepenuh masa kerjaya itu bila cuti sahaja, alangkah bertuahnya sesiapa yang bergelar suri ni..jika diberi peluang saya juga ingin menjadi seperti beliau dapat memberi tumpuan sepenuh masa terhadap anak-anak. Namun saya bersyukur semua yang berlaku aturan Allah S.W.T terimalah dengan redha..Nak bangganya saya dengan Kak Azwa ni..beliau aktif sukan..sukan golf lagi dan terror main bowling..I respect u lah Kak Azwa. Anak-anak semua bijak pandai, mak pula maintain bergaya dan yang paling penting kekal sihat..one day nak dating dengan Kak Azwa la...inshaAllah.

Ibu-ibu suri di luar sana jangan sesekali rasa rendah diri yer..jangan sesekali juga menganggap kami yang ada kerjaya lain selain suri ni merasa diri kami hebat!!! oh no no no....saya bukan begitu..jauh panggang dari api yer...tak baik buruk sangka kan..so bersih-bersihkanlah hati kita yer..termasuklah diri saya sendiri..owww  jangan lari dari topik yer..citer yang happy-happy aje..ok..jom layan gambar lagi...


Gambar kiri dengan anak buah saya ketika ampang dulu..Siken..rajin budak ni kadang-kadang nakal juga dengan saya hahaha..kanan sebelum balik bergambar lagi dengan bunga Datin..pinjam sat ye Datin...hehe





Adik manja saya sorang yang comel ini..majuk bila gambarnya tiada dlm entri ni hehe..akhak dah masukkan ye Haza..teringat kenangan kami ketawa dan menangis bersama..moment yang sangat indah..

Kek Carot & kek coklat yang sodap...eh eh tak abih lagi posing ye kakak...ekeke

Sorang pegang pisau, sorang pegang garfu..sorang pegang bunga orchid..dah kenapa..tau tau sebab masing2 dah lapau ..hehehe..
Gambar bawah ni dah selesai acara hi-tea..layan je la....apa yang penting seronok & happening...nak join lagi akan datang..best! best! best!


Yang duduk sebelah kiri tu Kak Jiejah..Azizah namanya..manja je orangnya..nii dah time nak abis dah..penat la gayanye tu excited pun menurun sikit hehehe


Saya sayangkan kawan-kawan saya..tanpa kamu saya sunyi...sorang lagi kakak tercinta ku tiada..Kak Faridah Razelan..why are u did not come dear...miss u so much!!!..kita dating next time yer..

Anak buah saya sorang lagi..Nurwahidah Abd Rahman...dia busy time nihh...tak sempat ber..posing..apa-pun saya sayang kamuuuuuu....

Saya sangat suka entri ni..ianya meninggalkan memori manis..sangat manis untuk dikenang..semoga moment ini berulang ditahun-tahun akan datang. Sebagai Ahli Puspanita Seumur Hidup, inshaaAllah will join u again and again...love u always lovely guys...

Daaaaa.....

YMS

2 comments:

  1. Yus..ada bakat menulis ropanya...gud job..from setia alam

    ReplyDelete
  2. Dulu nak jadi penulis novel tak jadi Cik Jan...hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...