Thursday 1 January 2015

1.1.2015 ~ Genap 5 Tahun Usia Ammar Hayyan di Tahun Baru

Alhamdulillah..Terima Kasih Allah Taala memberi kami semua nafas dimuka bumi ini.

Walaupun pelbagai dugaan diakhir 2014 dan menjelang 2015 yang menimpa negara yang tercinta ini namun kita perlu redha dengan ujian yang diberikan. Saya hanya mampu mengungkapkan kata dan doa yang dapat dititipkan agar mangsa semua tabah. Benar..bahu yang memikul lagi berat dari mata yang memandang...

Disebabkan itu kami bersetuju untuk tidak membeli atau membuat kek sempena hari lahir buah hati kesayangan kami Muhammad Ammar Hayyan  pada tanggal 1.1.2015 ini. Alhamdulillah Cinta Hati kami yang ke-4 ini tidak banyak kerenah meronta-meronta minta kek. Jadilah anak yang bersyukur ye sayangku...Hari ini kami menghabiskan masa bersama bonda mertua di kampung Tanjung Karang dan makan tengahari di Restoran Lembah Bernam, Sg Leman (nanti saya kongsikan tempatnya dan apa yang menarik di sana).





Muhammad Ammar Hayyan ini dilahirkan pada jam 12.30am selepas dentuman bunga api bergema di udara hehehe pada 1.1.2010 @ Poliklinik Bersalin An-Nur, Saujana Utama, Sg Buloh Country Resort. Alhamdulillah kelahirannya sangat mudah..syukur semuanya selamat setelah 4 tahun tidak melahirkan.



                  


Ammar Hayyan punya ciri-ciri yang agak cerewet..yer saya mengaku beliau mewarisi sikap mamanya dalam tindak tanduk perlakuannya. Apapun..mama sangat menyayangi kamu sayang..
Bercakap dengannya perlu berlembut dan usah ditanya berulangkali...pinggan yang digunakan perlu bersih, makanan perlu lengkap, suka sayur dan buah-buahan dan yang paling penting tandas perlu bersih...haaa itula sedikit sebanyak perangai insan kecil benama Ammar Hayyan ni. Semua ibubapa punya anak-anak yang pelbagai ragam kan..terima seadanya perangai anak-anak ni kan..yang penting doakan semoaga menjadi insan yang soleh, berguna pada masyarakat dan yang paling utama TAAT pada Tuhan yakni Allah S.W.T,,aamin.





Tahun 2015 kami bersetuju untuk hantar Ammar Hayyan ke tadika (Children Islamic Centre ~ Where the Leaders Are Born) semoga Allah S.W.T melapangkan dadamu untuk menerima ilmu di sini dan terus dilimpahi rahmat dan hidayah. 

InshaaAllah..semoga permulaan tahun 2015 ini akan memberi sinar bahagia untuk kami semua dan pembaca blog YMS CREATIONS yang budiman..aaamin ya rabb 




~yms~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...