Saturday 4 February 2017

Bingka Ubi permintaan Ayra...

Bila anak dara balik..minta Bingka Ubi..ok mama cari ubi di Pasar Tani Saujana Utama ni..

Saya buat bingka kesemuanya dapatla 5 cawan bila dimesin dan diperah airnya..

Saya ambil resepi ni dari BLOG Amie's Little Kitchen..terima kasih kak..tapi utk telor saya kurangkan dan juga gula..


Resepi Bingka Ubi
ymscreations

5 cawan parutan ubi (saya mesin dan perah, airnya saya biarkan utk dptkan pati)
1 3/4 cawan gula
3 biji telor
2 cawan santan
1 sdb planta dicairkan
Sedikit garam
Sehelai daun pandan


Panaskan santan dan gula hingga cair Pukul telor dan campurkan semua bahan Panaskan oven dan lenser loyang dgn planta
Saya letakkan kertas 'baking cake' sebelum menuang bahan bingka dlm loyang


Bakar dalam oven selama sejam

Alhamdulillah menjadi...cuma saya terfikir..faktor ubi ni yang menjadikan bingka ni menjadi ke tidak kan...

~yms~






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...