Wednesday 22 June 2016

Pokok Betik Berbuah Sulung....

Alhamdulillah...pertama kali tanam pokok betik dan hidup hingga berbuah...teringat arwah mak kata tangan saya panas kerana bila menanam pokok tidak subur..
Ada betulnya kerana saya perhatikan banyak putik pokok betik ni asyik keguguran hehe...baru sebiji ni yang melekat!.


Saya doakan dibulan yang mulia ini pokok betik saya akan subur dan berbuah dengan lebat..aaminn.

Saya pernah nampak pokok betik yang rendang tapi buahnya sangat banyak dan subur sekali..apa baja yang diletak agaknya yer. Saya amalkan menyiram dengan air beras sahaja. Pernah siram dengan air basuhan ikan dan letak juga sisa makanan, tetapi masalah siput pulak timbul terus saya hentikan.

Kena belajar lagi cara menjaga pokok dengan baik..inshaaAllah..

~yms~



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...