Thursday 14 May 2015

Harumanis Import dari Perlis..Alhamdulillah !


Assalam,

Saya mengidam Mangga Harumanis sejak anak no empat masih dalam kandungan, bila berpeluang ke Perlis saya cari tapi tak jumpa..sedihnya.

Bila kami bercuti ke Langkawi tahun lepas ternampak-nampak mangga harumanis dijual di deretan kedai berhadapan Jeti Kuala Perlis hingga Hubby sanggup berpusing dua kali semata-mata nak mencari buah itu. Tetapi hampa bayangan saya rupanya..alahai teruknya bila teringin sangat nak makan spesis buah tu.






Baru-baru ni bila member masa sama-sama menuntut di SMT Kuantan maklumkan ada member dari Perlis buat bisnes jual harumanis secara pos saya tak fikir panjang dah terus order. Sekotak dijual dengan harga RM88.00 termasuk pengeposan.





Alhamdulillah akhirnya rasa mengidam itu dah terbalas bila kotak harumanis sampi ke pejabat Hubby di Lembah Pantai.

Hati berlagu riang nak balik cepat tak sabar nak buka kotak tu, tetapi telah ditulis di atas kotak sila buka pada 8.5.2015 . Oh..begitu ye..biar buah masak ranum dulu baru blh dibuka.

Dan.....bila dibuka inilah dia gerangan buah yang teringin sangat tekak ni nak makan hehehe..






Rupanya memang sekarang ni musim Mangga Harumanis dan mangga-mangga yang sewaktu dengannya..hahaha..aduhai teringat pulak dengan pokok mangga saya yang dah mati punya buah yang lebat dan sangat sedap tak lembik dan manis masam yang sesuai dengan tekak saya.





Sekarang sudah tanam pokok mangga yang baru tetapi bukan jenis mangga yang seperti dulu susah juga nak dapat anak pokok Chokanan, kalau tak silap saya baka dari Thailand.

Takpe lah rezeki hanya setakat itu sahaja..

Apapun terima kasih kepada Eim atau Azimah kerana maklumkan pada saya ada jualan secara pos harumanis ni.








Alhamdulillah....

~yms~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...