Friday 16 September 2016

Manisnya Betik @ My Garden


Syukur alhamdulillah pokok betik saya berbuah cuma 2 biji sahaja setakat ni...apapun saya tetap bersyukur dari tak berbuah langsung!..

Nampak je dah kuning saya minta hubby petik dari pokok dan keesokkannya saya kupas...ermmm rupanya masih keras isinya walaupun dah bewarna merah..

Sebab tak sabar la jadi macam ni..ermmm saya simpan dalam peti..selepas dua hari wahh dah masak sepenuhnya...


Saya potong-potong dan cicah dengan kuah rojak mak bee. Saya suka lebih kacang tumbuk yang fresh!..sedap sungguh laaa tak makan lain dah...


Ni haaa rupa buah betik yang baru dipetik dari pokok..belum masak sepenuhnya tapi risau dipatuk burung
saya minta hubby petik..


Ada tinggal sebiji lagi dipokok masih hijau dan cumel...hehehe

Alhamdulillah...

~yms~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...