Friday 16 September 2016

Pokok Nenas Sudah Berputik....

Senangnya dalam hati...pokok nenas yang ditanam pada akhir tahun 2014 sudah berputik..fuhh lama juga nak tunggu nenas ni berputik hati berkata-kata mandul ke pokok nenas ni...


Saya tanam sendiri menggunakan ..yang saya beli buahnya ketika saya bekerja di Kuala Selangor, ada program MAHA Peringkat Negeri Selangor ketika tu..hati teruja bila merasa potongan nenas yang dipotong dan diberi rasa kepada pelanggan berkunjung. Saya membeli sebiji kerana buahnya agak besar harga saya dan tak berapa ingat tetapi puluhan ringgit. 



Bila dikupas dan dipotong uishhh banyak juga satu bekas  tupperware yang selalu saya simpan ikan kembung sekilo.

Rasanya manis & rangup tidak berair seperti sesetengah nenas yang saya pernah makan sebelum ni..

Aduhh tak sabar rasanya nak tunggu buah nenas ni membesar huhu...berapa lama agaknya ye tu..saya ni memang penggemar nenas fuhhh bagi sebiji boleh habis tu..

Alhamdulillah bersyukur kurniaan Ilahi...

~yms~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...