Monday 12 September 2016

Nasi Beriani di AidilAdha 1437H


Assalamualaikum wbt kepada semua pelayar blog ymscreations yang dihormati sekalian.

Pada hari raya Aidiladha pada tahun ini saya tidak ke mana-mana kecuali menjenguk bapa saya di Meru, Klang selepas solat sunat dan selesai menyediakan juadah Nasi Beriani, Ayam Masak Merah dan Kari Daging.


Nasi beriani menggunakan beras basmathi faiza dan rempah juga dari rempah faiza. Resepi saya ikut dalam aturan yang ditulis dirempah beriani faiza ni hasilnya sangat puas hati. Saya taburkan daun ketumbar selepas nasi masak dan titiskan pewarna kuning.


Kari daging bersama kentang dan karot saya juga gunakan rempah kari faiza yang dicampur dengan rempah kari daging yang saya beli dari kedai arab Berkat Madinah..saya campurkan juga dengan rempah biji ketumbar dan jintan manis.
     

Ayam masak merah...resepi dalam blog ni dah ada kan..sila cari yer...

 
Acar jelatah nenas, timun dan karot bancuhkan dengan cuka, sedikit garam dan sedikit gula.

Alhamdulillah....nasi beriani dan ayam masak merah saya habis, lebihan kari daging saya dah ada idea utk dibuat apa hehe juga lebihan acar saya simpan utk hadikan lauk. Jangan membazir kan tak elok...




Alhamdulillah..

~ yms~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...