Tuesday 5 July 2016

Salam Aidilfitri 1437H...Persediaan 1 Syawal!

Alhamdulillah hari ni hari ke 30 kita melunaskan kewajiban berpuasa di bulan ramadhan yang mulia..bermakna bulan yang penuh barakah ini akan meninggalkan kita..semoga Allah SWT memberi peluang utk kita bertemu bulan ini ditahun hadapan...




Jom kita sambut 1 Syawal dengan kesederhanaan dan rasa kesyukuran..tetap merasai kemeriahan..
Tahun ni saya dan keluarga menyambut 1 Syawal di kampung suami di Parit 3, Sg Burong, Tjg Karang, Selangor. 

Saya dan hubby memasak menu seperti dalam gambar di bawah dibantu biras, abang dan adik ipar. Menu selebihnya esok awal pagi akan disediakan..



Rendang daging..resepi cari di dalam blog ini yer!


Siap 4 kilo daging!


Penyediaan lontong daun pisang yer! Saya guna daun pisang awak hijau nanti bila dipotong..


Dah siap! Resepi pun ada dlm blog ni..


Daun ketupat yang siap dianyam oleh saya dan hubby! Fuhhhh..


Ketupat Lemak! Rebus dengan santan dan garam kasar, saya buat dalam 40 biji, santan 1/2 kilo dan 1sdb garam kasar serta air. Rebus 4 jam ye!


Salam Aidilfitri kepada semua pelayar blog saya..maaf zahir dan batin! 

Alhamdulillah

~yms~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...