Friday 18 December 2015

Kari Kepala dan Telor Ikan Bagok...Terbaik...

Salam Hujung Minggu...

Penat betul hujung minggu ni...bila pembantu rumah saya berhenti nak kawin katanya..saya rasa memang letih kerana kerja mendobi memang dibawa ke hujung minggu..

Bukan anak-anak tak boleh buat urusan basuh dan sidai baju ni..tetapi sejak akhir-akhir ni banyak kejadian rompakan jadi saya tak benarkan anak-anak keluar rumah walaupun hanya di belakang rumah. Moga Allah SWT memberi perlindungan kepada anak-anak kita jua.

Hah!! Ingat tak saya ada masak Asam Pedas Ikan Bagok sebelum ni..kali ni saya masak Kari Kepala Ikan Bagok bersama Telornya yang sangat enak..ermmm teringat ingat kesedapannya.



Kari Ikan ni sama jer macam kari yang saya pernah masak sebelum ni. Saya suka tumis hirisan bawang merah, bawang putih, halia, kulit kayu manis dan bunga lawang. Jangan lupa tumis juga daun kari dua helai. Masukkan sesudu cili kisar dan tumis garing, baru masukkan rempah kari dan biarkan hingga garing.
Masukkan air asam jawa, kepala ikan dan telor ikan bagok. Kemudian masukkan semangkuk air suam dan santan. Tambahkan bendi dan cili hijau, biarkan ikan masak dengan menggunakan api kecil.




Sedap sangat telor ikan ni..wallaaa...kepala ikannya usah dipertikaikan lagi memang sedap sangat..

Saya pernah baca di mr google telor ikan bagok ni mahal juga harganya. Alhamdulilah saya dapat telor ikan ni sekali masa beli ikan bagok ni yang beratnya lebih 3 kg. 

Cubalah cari ikan bagok ni..memang tak rugi..rugi siapa yang tak makan ikan ni hehehe..

~yms~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...