Friday 19 December 2014

Family Day Ex-TI KL di Sg Klah Sungkai Perak

Selamat Bercuti Semua Pembaca Blog Sekalian...

Sudah nak hampir ke minggu-minggu terakhir cuti sekolah 2014.. Huh..lamanya blog ni tidak diisi dengan ceritaku. Busy dengan tugasan di pejabat banyak nak diselesaikan..baru berpeluang untuk update ditengah malam ni. Sikecil dah tidur hmmm abk sikit waktu untuk corat coret di ruangan yang istimewa bagi saya nih.

Minggu ni adalah minggu cuti saya, walaupun hari rabu lepas terpaksa cancel kan cuti di atas tugas tapi saya gembira cuti kali ni dapat langsaikan byk tugas yang telah diatur.







Ok!!.. Hari ni kami bertolak ke Felda Residence Sg Klah Hot Spring di Sungkai Perak tak jauh dari rumah kami di Sg Buloh, dalam 70 km jauhnya untuk sampai ke sini. Hubby & the gang Ex - TI KL (Sekolah Menengah Teknik Kuala Lumpur) buat family day di sini. Seronok dengan aktiviti yang padat yang disusun dengan cantik dan teratur. Lengkap dengan solat berjemaah, tahlil, sukaneka, dinner dan slot mengenang kembali zaman persekolahan dahulu.



Wah!!..first time masuk ke sini teruja juga..sebelum check in nampak banyak sangat petai yang sangat fresh! Apalagi beli..selepas check in kami menginap di Villa 11 bersama satu keluarga lain Ima atau Sarimah namanya. Di belakang Villa ni ada jakuzi boleh di jadikan sebagai terapi. Kami share dengan satu keluarga lagi, tapi anak mereka sorang saje..hmmdah pesan dengan anak-anak duduk dengan orang kita tak boleh havoc sangat huhu. Maklumlah kami ni selalu meriah sangat compare dengan kelaurga kecil. Apa-apapun kami always happy..






Nak cerita ni sebenarnya..teruja dengan tempat percutian yang hebat dan sesuai untuk buat family gathering nih. Pernah sekali kami singgah selepas menghadiri majlis perkahwinan teman hubby di kawasan Felda Sungkai ni tetapi tidak jadi turun kerana perlu beratur panjang beli tiket untuk masuk ke dalam..hmm tak jadilah kami turun. Di kesempatan ini kami tidak lepaskan peluang untuk bersama-sama memeriahkan majlis yang diatur berbulan lamanya bagi berjumpa semula selepas 25 tahun.





Petang ada sukaneka, hubby sibuk dengan tugas saya sibuk melayan si kecil..sambil berfikir macam2 dalam kepala hehe. Abg Haikal sudah tidak seperti dulu, sekarang sangat sporting join aktiviti sukaneka..Kakak Ayra memang peramah orangnya hehe dan Amir...hmm dia memang seorang yang ligat dengan sukan. Mama pulak macam biaca selagi ada baby kesayangan selagi itu mama akan berkepit dengan baby bungsunya Amsyar. Abg Ammar biasalah main ball sendiri cari aircond tengah padang bila rasa panas..hahaha alahaila anak ku yang sorang tak sempat abk pic dia sebab dia xde mood posing & kami xsempat snap pic dia.







Malam tu kami ada dinner dan banyak aktiviti disusun malam tu..yang best mengimbau kenangan silam hehe. Cuma lebih menarik jika group yang reunion ni buat persembahan bukan anak-anak hmmm. Apapun nak bagitau..pasangan yang paling sporting dalam program ini adalah...Apai@ Moh Paizal dan istering Yuslina...hihihi..terkejut juga kami terima kasih kepada pengajur.

Esok pagi selepas breakfast dan bergambar kenangan, aktiviti bebas mandi manda anakanak..layannn.

Baguslah tempat ni..villa ni pun selesa boleh memasak bagai sangat sesuailah untuk buat family gathering..dah berapa kali mentioned  nih hehe maknanya memang sesuai sangatlah..jom plan aktiviti untuk reunion atau percutian keluarga.


~YMS~





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...